Współcześnie zarządzanie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia części zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by fachowo taki raport poddać analizie. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale również każdy projekt tworzą od podstaw. Tak właśnie dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę indywidualnych cech danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także regularne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i odmienne w profesjonalny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. agencja reklamowa Kraków. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów całościowych.